Csak lazán és könnyedén - "Nickelback-Get Rollin" lemezismertető
Így hirtelen belegondolva most konstatáltam,
hogy már öt év eltelt a legutóbbi Nickelback lemez óta. Igen, tudom, fúj, most
komolyan?! Komolyan. Tökéletesen tisztában vagyok vele, hogy a világ egyik
leggyűlöltebb együttese, de részemről sose értettem honnan fakad a dolog, én
tök jól elvoltam a lemezeikkel. Noha egyiket sem tartom max pontos alkotásnak,
és néha valóban túl sok a szirup, mellé azért mindig befigyelt jó néhány combosabb
tétel is. Akárcsak jelen írásom tárgyánál.
Nemrég említettem valamelyik firkálmányomban, hogy jelenleg
reneszánszát éli a vinyl érát idéző lemezhossz (Hiába néztek így Metallica és
Iron Maiden, ez akkor is így van!), ami itt is fennáll, lévén a 11 dalt 41
percbe szuszakolták bele. Ez semmiképp nem fekszi meg az ember gyomrát,
kiválóan alkalmas rá, hogy 2-3 alkalommal is lepörögjön egymás után a lemez.
Már ugye annál, aki még meghallgat egy albumot egyben.
Mindjárt a nyitó San Quentin megadja az alaphangot a
dropra hangolt gitártémáival. Imádás, ahogy morog a bőgő az elején, a refrén
meg tipikus Chad Kroeger. Lehet, hogy a faszi ugyanazt az egy témát bírja
mindig megírni, de abba nem lehet belekötni. A dal nagyon húz, simán koncertnyitó
is lehetne. Még egy jól eltalált gitárszóló is feltűnik középtájt, amit csak
üdvözölni tudtam!
A hülye című Skinny Little Missy is folytatja a
döngetést, csak ez egy fokkal kimértebb, mint előző kollégája. Egyébiránt
szinte ugyanaz áll erre a dalra: sodor, vonszol, bólogatásra késztet. Ééés
ugyancsak van gitárszóló, méghozzá nem is rossz! Koncertre vele, fussanak messze a
háziasszonyok!
De csak azért, hogy a Those Days-re visszataláljanak.
Ez az első kvázi líra a lemezen, viszont szerencsére nem az a csöpögős fajta.
Ugyan ebből a daltípusból is van lemezenként vagy kettő, ennek inkább
nosztalgikus hangulata van (már a cím is árulkodó), mintsem ilyen
ígyszeretlekúgyhiányzol sztori. (Érdemes a klipet sasolni, baromi ötletes!)
A High Time nem árul zsákbamacskát, már az elején
leszögezi, hogy ezt a szerzeményt a marcsi élvezetére építették fel. (Itt most
ne konkrét személyre, vagy a kézimunkára gondoljunk, hanem a marihuánára NA!) Ennek
fényében egy teljesen lelazult darab, amivel még Jamaicában is elkezdhetnek rajongótábort gyűjteni. Egyébiránt olyan okééé, de semmi extra dal.
A Vegas Bomb ismét visszahozza a súlyosabb pillanatokat,
talán a legnagyobb grooveok ebbe a számba kerültek bele. Valamiért nekem az
Animals daluk ugrott be róla, csak az egy kicsit sodróbb volt. Nem feltétlen
egy koncertdarab, de kiválóan lehet rá dühöngeni a négy fal között is.
A Tidal Wave egy lassan hömpölygő darab, de nem
mondanám kimondottan balladának. A három és fél perc alatt megmarad ugyanazon a
komótos tempón, a többszólamú vokálok viszont nagyon ülnek, főleg a refrénnél.
Nem egy nyilvánvaló dal, sanszos, hogy épp ezért tetszik!
Hanem aztán a Does Heaven Even Know You’re Missing?
képében csak megérkezik a lemez bugyinedvesítő lírája. Ugyan ebből is vannak
jobban eltalált szerzeményeik, én valamiért már csak ásítozom ennek a hallgatása
közben. Oké, hallottuk már, volt ilyen, ugorhatunk?! Köszi.
A Steel Still Rusts sem az a dal, amitől hirtelen
megemelkedne a pulzus, de a kicsit arénarockos hangulata miatt lazán megadásra késztet.
A refrén alatti prüntyi a gitáron ötletes, kár, hogy ugyanezt nem mondhatom el
a teljesen kiszámítható gitárszólóról. Mindenesetre maga a dal simán bejövős.
A Horizon egy amolyan hullámzó darab, lévén a verzék
altatnak, és úgy igazán csak a refréneknél vesszük észre, hogy valami szól. A legnagyobb baj vele, hogy
szerintem a fiúk sem tudták merre akartak indulni, így inkább csak időkitöltő
jellege van. Ez sajnos egy echte töltelékdal, aminek a hiánya nem feltétlen
tűnne fel.
A Standing In The Dark kezdésében érzek egy hangyányi
Def Leppard ízt, egészében véve meg egy tapsoltatós-ugráltatós (vagyis hát manapság
telefonlóbálós, bleee) tét nélküli rockdal. Most már nyugodtan konstatálhatjuk, hogy az
erősebb pillanatokat ellőtték a lemez első felében. Ki ez sem emelkedik, de rossznak
semmiképp nem nevezném.
Aztán tessék, a záró Just One More ugyanakkor meg sima meglepetés. Már
maga az intro is full a ’80-as éveket idézi, az o-o-óóózás meg aztán pláne
időutaztat. Ha az előbb azt mondtam az erősebb pillanatok a lemez elején vannak,
akkor itt a cáfolat, hogy a végére is hagytak egy nem várt ajándékot. Legalább
mindenképp pozitív szájízzel fejezzük be az albumot.
Ugyanis itt a vége, fuss el véle, elérkeztünk a záráshoz. Nyilván a Nickelback is túl van már a zeniten, ezzel a lemezzel semmi okuk nincs szégyenkezni. Hál’ Isten úgy tűnhet, hogy a 2014-es No Fixed Address borzalmassága csak egyszeri kisiklás volt, mivel azóta a második jól sikerült albumot szállították le. Ezen az új lemezen pedig semmi görcsölést nem érezni, tették, amihez értenek: írtak egy csokor erős és néha kevésbé erős, csak rájuk jellemző számot. Akinek eddig bejött, ezúttal is be fog, aki élből utálta, most is gyűlölheti. Én speciel mindig jól szórakozom a hallgatása közben.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése