Skorpiócsípés - Scorpions (2009. április 21. Budapest)

A 2009 áprilisában a Syma csarnokban megtartott Scorpions koncert, életem harmadik nagyobb volumenű koncertje volt. Először 2007. november 6-án a Deep Purple-t, majd jelen írás tárgya előtt előtt bő egy hónappal, 2009. március 23-án az AC/DC-t volt szerencsém megtekinteni. Erről a két fellépésről sajnos nem írtam egy sort sem, ilyen irányú tevékenységemmel ezen koncert után kezdtem el borzolni mások idegeit. :) Első publikációként jöjjön tehát egy meglehetősen kezdetleges írás. :)
/Egy apró megjegyzés: az "életem eddigi legjobb koncertje" kifejezés, még valószínű pár írásomban vissza fog köszönni, de hát mit tudok csinálni, ilyen volt a pillanatnyi hangulatom :)/


Hol is kezdjem...Szóval baromi jó koncert volt,életem talán eddigi legjobbja. Fél 3kor indultunk el otthonról, és a seggzsibbasztó két és fél óra után 5 órakor értük el Pest-et. De hála a fantasztikus pesti közlekedésnek, a SYMA-hoz csak 17:55-kor értünk oda. Lélekben már letettem róla, hogy elől állhatok,de szerencsére ez nem igazolódott be. Befurakodtam előre amennyire csak tudtam, és idegtépő várakozás után majdnem 7kor voltak szívesek megnyitni az ajtókat. Jó kis heringparti volt a bejutás mit ne mondjak. :) Volt nálam fényképező is bevittem a jól bevált módon elrejtve, szerencsére a motozásnál nem fedezték fel.

Színpadon a Scorpions!
Na ekkor irány befele,láttam már jó páran benn voltak. Szerencsére a jobb oldalt (ahol később Matthias Jabs volt nagyrészt) még volt hely a kordonnál,így meglett az első sor és még a nyakam se tört ki, mivel nem kellett nagyon balra fordulni, frankón látni lehetett mindent.

Szóval a koncertek. 19:45 körül kezdett az előzenekar az Andre Matos Band. Előtte néztem youtube-on videókat hát csöppet féltem milyen lesz, mivel nem ájultam el az előzetes videók láttán. Szerencsére koncerten jobb formát mutattak. A dobos egy állat volt!!! A lába folyton járt, gyakorlatilag végig szólt a kétlábdob, tuti hogy minden reggel egy doboz Chocapick-al kezd. :) A két gitáros és a basszer is jól teljesített volt dara rendesen (bár a jobb oldalt álló gitárost csöppet lekeverték, mikor szólózott akkor is a másik ritmusozását lehetett hallani. Matos bácsi meg...Nem volt olyan rossz,de néha nehezen mentek azok a fránya magasak. De azt hallani lehetett a hangján, hogy Bruce Dickinson a példaképe. Játszottak egy feldolgozást is, most meg nem mondom mit, de ismerős volt. A zene maga olyan power metal forma volt,ez a fél óra úgy elég is volt belőle,hosszabb távon lehet, hogy belefájdulna az ember feje a sok dzsi-dzsi-dzsi-be. :) A koncert végén Matos, meg az egyik gitáros végigszaladt elől, sikerült pacsizni mindkettejükkel. :)


Rudolf Schenker
Következett az átszerelés. Hát idegesítő volt mit ne mondjak, nem szeretek várni. :) Folyamatosan jobbra nézegettünk, mikor bukkannak elő. Egyszer láttunk egy hosszú fehér hajköteget kijönni, el is kezdtek többen kiabálni, hogy ott van Kóbor János!!! Aztán mikor kilépett a fekete függöny mögül,és megláttunk két elég nosss terjedelmes mellet, akkor tudatosult a kiabálókban, hogy az  valójában egy nő. :)

21:05-kor aztán fények le, valami hülye intró,és berobbant a Scorpions. A Hour 1-al nyitottak, valami fergeteges módon (szerintem a legutóbbi lemez legjobb száma). Nagy pozitívum, hogy nagyon sokat játszottak. (Kb. 2 óra 15 perc volt a műsoridő). Volt még az új lemezről a 321, akusztikus Flying V-vel és Explorer-rel előadott Holiday és Send Me An Angel (na ilyen gitárokat se lát az ember minden nap),The Zoo talkbox-al megtámogatva,Bad Boys Running Wild, Rhytm Of Love, Alien Nation (hoppá!!), You and I (az a gitár ááh!!), Tease Me Please Me (hátborsódzás),meg még nem is tudom már mi minden. :) A Coast To Coast-nál még Klaus bácsi is gitárt ragadott,így egyszerre 4 gitáros volt a színpadon. Volt egy dobszóló is (stílusosan Kottak Attack-ra keresztelve hehe), hát ez a Kottak gyerek egy állat annyi szent. :)

Klaus Meine és Matthias Jabs
Amennyiben emlékeim nem csalnak 22:45 körül mehettek le a színpadról, ezután visszataps, és jött a ráadás, ami nem kevesebb mint 5+1 szám volt!!!!! Azért ez is ritka. Elsőnek jött a Still Loving You (egyszerűen imádom ezt a számot, valami fantasztikus), ezt követte a Wind Of Change (a "fütyülős dal"). Rudolf bácsi szólója közben aztán hirtelen színpadon termett Kóbor János és Molnár György az Omegából. :) A szám után rövid köszöntés stb. Ezt követte a Gyöngyhajú lány/White Dove. A dal olyan utcai vegyes nyelven volt előadva, hol angol, hol magyar,hol egyszerre mindkettő. :) Itt bizony Jánosunk néha elkóborolt, ami az ütemet illeti. Majd belecsaptak a Big City Nights-ba. A szólórészt Elefánt vállalta, ahogy hallottam nem volt az annyira rossz azért. (Utólag visszanézve, de az volt, nagyon is) Szám végén a 2 Omegás le....Következett a számomra nonplusultra Scorpions dal, a Rock You Like A Hurricane! Na itt kész katarzis, ezt élőbe hallani,.hát valami elmondhatatlan. :) Sajnos azonban ennek is vége lett egyszer. De még egy kis visszataps és előadták a When The Smoke Is Going On-t is! :)


Az említett Omega vendégszereplésből egy pillanat
Koncert végén még percekig a színpadon voltak, integettek, dobverőt, pengetőt, egyebet osztogattak. Szerencsére nekem is sikerült ereklyéket szerezni:,a The Zoo alatt behúztam egy dobverőt (Meine tucatszámra dobálta), a ráadásban meg egy pengető is meglett a Pawel Maciwoda jóvoltából. Reméltem, hogy a 2 gitáros közül tudok valamelyiktől pengetőt szerezni, de sajnos felénk nem nagyon dobáltak. Na nem mintha nagy baj lenne, nem akarok én telhetetlen lenni. :)

A zenekarról még annyit, hogy baromi felszabadultan és vidáman játszottak végig. Meine mikor bejött az Angus Young méretével,hát nem akartam elhinni...Kis ember nagy hang (még mindig). Schenker mozgása most is hatalmas volt, az a bólogatás kész. :) Jabs mester meg végig vigyorgott és grimaszolt. :) A ritmusszekció pedig betonbiztosan hozta az alapokat.

Mindent összevetve, nagyon örülök, hogy ott lehettem, életem eddigi legjobb koncertje volt, ahogy már említettem (nem tudom miért, de jobb volt a szintén nemrég látott AC/DC-nél is, pedig akkor azt hittem, hogy azt soha semmi). Egyetlen negatívum,hogy nem játszották a kedvenc számomat, a No One Like You-t,de ez csak ma jutott eszembe, koncerten nem nagyon foglalkoztam vele, mivel a teljes műsor bőségesen kárpótolt.

Bízom benne, hogy még jönnek erre, és egy percig sem lesz kérdés, hogy ismét ott leszek valahol az első sor környékén! :)


Az elkapott dobverő és pengető, valamint az ott vásárolt póló és a koncertjegy

Megjegyzések

  1. André Matos feldolgozása, ha jól emlékszem, a Separate Ways volt a Journey-től ;)
    Jó a blog, csak így tovább!
    Sz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Közben visszakerestem. Jól emlékeztél, tényleg Journey-t játszottak :)
      Köszi a dicséretet, igyekszek! :)

      Törlés

Megjegyzés küldése