Egyszerűen szólva - "The Dead Daisies-Radiance" lemezismertető
Bolhát szültek az elefántok. Ennyivel rövidre is zárhatnám az egészet, és akkor meg se kellene írni ezt az ismertetőt, de a helyzet szerencsére nem ennyire szörnyű. Tény és való, hogy a Glenn Hughes csatasorba állítása után, tavaly év elején megjelent Holy Ground lemez valami bődületesen erősre sikerült, amihez képest ez az új, hát…némileg laposnak hat. De legalábbis másmilyennek. Most akkor mi az ábra tulajdonképp?
Az van, hogy szerintem ez a lemez baromi hamar követte
az előzőt. Persze tudjuk, a járvány miatt a koncertezés eleve bukta volt, és a
zenészek ilyenkor jobb híján azt az egy dolgot tudják csinálni, amihez igazán
értenek: zenélnek. Amiből az esetek jelentős részében friss dalok kerekednek
ki. Közben történt egy tagcsere is, ami itt már közmondásosnak nevezhető. Deen
Castronovo dobost az a Brian Tichy váltotta, aki egyszer már játszott a The
Dead Daisies soraiban.
És most itt a vele készült, immár hatodik lemez a sorban, ami a
Radiance nevet kapta. Mivel minden albumon más volt a közreműködők névsora,
ezért hamar gyorsan ejtsünk meg egy aktuális „leltárt”: a főnök David Lowy gitáros ugye
adott, ő pénzeli az egészet. Doug Aldrich gitáros úgy fest standard taggá vált,
hiszen ez már a negyedik vele készült lemez. Glenn Hughes énekes/bőgős ugyebár
két éve csatlakozott, Brian Tichy-ről pedig már beszéltünk az előbb. Szóval
elég illusztris névsorunk van, nemde?!
Nem mondanám, hogy túlgondolták a dolgot, hiszen a játékidő
itt is épphogy túllépi a 35 percet. Meggyőződésem, hogy a vinyl reneszánsza
miatt van, hogy a zenekarok faragnak a játékidőből, és nem szórják meg 12-16
dallal a lemezeket. (Kivéve a Red Hot Chili Peppers-t, akik a jelek szerint
megalománok.) Ez abból a szempontból jó, mivel nem üli meg az ember gyomrát és
nem veszik el a töméntelen mennyiségű téma között.
Az albumot nyitó Face Your Fear-t rögtön egy orbitális
groove nyitja, majd átvált egy kő egyszerű AC/DC ihletésű témába. Hughes éneke
természetesen elviszi a dalt, hihetetlen, hogy a fickó 71 évesen is milyen
hangokat ad ki magából. A gitárszóló nem rossz, bár Aldrich-tól hallottunk már
összeszedettebbet is. Nyitódalnak teljesen okés.
A Hypnotize Yourself ugyanezen a vonalon halad tovább, szimpla, szellősre vett témákból építkezik, cserébe a refrén az egyik legjobb a lemezen.
A szóló itt viszont nagyon eltalált: finoman indul, majd fokozatosan kiterebélyesedik.
Az elsőnek bemutatott Shine On egy fokkal marconább
oldalát mutatja a zenekarnak, a mélyebbre hangolt gitárok adnak némi extra
súlyt a dalnak. Ez tipikusan olyan szám, ami eleinte egyáltalán nem tetszett,
most meg az egyik legjobbnak tartom.
A címadó Radiance is mázsás középtempókkal cirógat, de
valahogy nem tudott annyira meggyőzni. Egyben van ez a dal is, de mégis olyan
érzésem van, mintha nem tartana sehová, csak úgy…van. A végét egy kicsit
megpörgetik, lehet jobb lett volna ezen a tempón végigvinni?!
A Born To Fly egy ugyancsak alapra vett rock n’ roll
darab, igazi „egyszavas” refrénnel megtámogatva. Tök jó amúgy, bár olyan érzése
van az embernek, hogy ezt egyszer már megírták a fiúk. Érdekesség, hogy gitárszóló
nem is került a dalba, csak egy kisebb, díszítő jellegű vinnyogtatás középtájt.
A talkboxal indító Kiss The Sky hangulatában nekem a
Led Zeppelin-t idézi, zeneileg mégis teljesen más. Ez egy jobban eltalált
darab, mind ének-/gitártémáit, mind Aldrich gitárszólóját tekintve. Pont az
ilyesmi hanghalmozások miatt szerettem meg a játékát régebben.
A Courageous egy hangyányit pörgősebb, mint az eddig hallott számok, ennek köszönhetően ki is tűnik a többi közül. A sok középtempózás után jól jött egy kicsit megtekert téma, és John Corabi énekével még a Make Some Noise albumon is el tudnám képzelni.
Amikor először meghallottam a Cascade indulását,
mondtam is magamban, hogy aaaaz igen. Eleve egy fenyegetőbb riffel indít, olyasmi,
mintha egy kiadatlan Black Sabbath témára épülne. Persze a refrénnél előjönnek
a „vidám” akkordok, ami ad egy fura kettősséget a dalnak. Hozzáteszem, jól
működik ez a párosítás.
A Not Human aztán elhozza a lemez legtempósabb pillanatait,
nekem magasan az egyik kedvencem az albumról. A refrén itt is 100 pontos, a
gitárszóló előtti rövid visszasúlyosodás pedig ugyancsak telitalálat. Több ilyet el
tudtam volna viselni és akkor lehet az összkép is pozitívabb lenne.
A záró Roll On egy visszafogott, akusztikus gitárokra
épülő dal. A háttérben némi vonós kísérettel is megtámogatták, a koronát pedig
Aldrich érzelemdús gitárszólója teszi fel. Tökéletes lezárás a nem épp maratoni
hosszúságú album végére.
Persze, nyilván nem olyan siralmas a helyzet, mint
amilyennek az első bekezdés alapján tűnhetett, de folyamatosan ott motoszkál
bennem, hogy még nyugodtan dolgozhattak volna a dalokon. Némileg több
energiaráfordítással egy sokkal kompaktabb és változatosabb albumot is
kiadhattak volna, így inkább csak egy sima „OK” a lemez, mintsem kiemelkedő. Ilyen kaliberű arcoktól ez csuklóból kirázott munka. A
Holy Ground után egy kicsit visszalépés, de ettől függetlenül várós a (remélhetőleg)
jövőre esedékes újabb koncert. Csak nehogy addig kiadjanak még egy lemezt. 😊
Megjegyzések
Megjegyzés küldése