Nyakad hogy van?! - "Airbourne-Boneshaker" lemezismertető
Ismét eltelt három
év, így várható volt, hogy érkezik a menetrendszerű új Airbourne lemez.
Tekintve, hogy ausztrál srácokról beszélünk, egyáltalán nem lehet meglepő, hogy
a zene úgy nettó 200% AC/DC hatást hordoz magával. Amivel természetesen semmi
baj nincsen, amíg sikerül erős dalokat írni. Vajon ötödik nekifutásra is
összejött a mutatvány?
Az időközbeni gitáros csere
nyilván egyáltalán nem törte meg a lendületet, hiszen itt az
énekes/szólógitáros Joel O’Keeffe felel a zene oroszlánrészéért. Tutira mentek,
hiszen a 10 dalt tartalmazó korong standard bakelithosszúság, a játékidő pedig
épp hogy súrolja a fél órát. Ez tehát a kenguruföldiek eddigi legrövidebb
lemeze.
Az elsőnek közzétett
„Boneshaker” kitűnő étvágygerjesztő volt, ez egyike a lemez jobb
szerzeményeinek. Már itt felfigyeltem rá, hogy a hangzás teljesen nyíltan retros,
de valahogy mégis próbál mai lenni. Elsőre szokni kellett, de később már nem
volt vele gond. A következő darab egy döngölősebb szerzemény: a „Burnout The
Nitro” címéhez illően húz, mint az ökör, igazi együtténeklős – pardon,
együttordítós- egyszavas refréndarabokkal.
A „This Is Our City”
egy középtempós szerzemény, benne egy kissé, khmmm himnikusabb refrénnel: az
elnyújtott o-o-óó-zások legalábbis ezt az érzetet próbálják sugallani. Nem
rossz amúgy, de inkább egy erős tölteléknek mondanám. Kész szerencse, hogy a
„Sex To Go” újból felpörgeti a fordulatszámot, rövidsége ellenére az egyik
legdögösebb darab. A szóló pedig egyszerűségére ellenére az egyik legjobb a
lemezen.
A lemez nagy slágere
ugyanakkor egyértelműen a „Backseat Boogie”. Ez nemcsak az album, de a zenekar
diszkográfiáját tekintve is az egyik legjobb dal, és egy nagyobb összegbe
fogadni mernék, hogy kirobbanthatatlan lesz a koncertprogramból. Apró adalék,
de a dal vége felé érkező kiállás, amikor minden hangszer elhallgat, csak
O’Keeffe süvölt, nagyon adja!
Innentől aztán kicsit
megcsappan a lendület, a következő három dalra inkább csak az OK jelzőt
használnám, mintsem a kiemelkedőt. Pedig a „Blood In The Water” is nyaktörő
lendületet diktál, de mire jobban elkezdenéd érezni a lendületet, vége a
dalnak. (A lemez 10 dalából 5 is 3 perc alatti játékidővel bír, ennél jobban
tényleg képtelenség lecsupaszítani őket. Progresszív metal rajongók messziről
kerüljék a lemezt, nekik adott a jelszó: Fussatok bolondok!) A „She Gives Me
Hell” találó címmel bír, azonban sajnos szintén egyike a szürkébb daraboknak,
teljesen beleszürkül a mezőnybe. Főleg, hogy a „Switchblade Angel” ismét egy
tökönrúgós dal, már-már punkos lendületet diktálva. Egyben a legrövidebb is,
hiszen éppen hogy túlmegy a 2 percen. Valamiért olyan érzésem van, hogy simán
félbehagyták, nem fejezték be.
A „Weapon Of War” a
lassabb, kissé komorabb kezdés után felveszi a jól megszokott középtempót,
nettó 4 és fél percével egyben a lemez kvázi „opusza” is. Szerencsére az egyik
jobban sikerült darabról beszélünk, végig sikerül fenntartania az érdeklődést.
Esélyes, hogy szintén stabil koncertdarab lesz belőle, a dal vége felé érkező
leállás üvölt a tapsoltatásért. A záró „Rock N’ Roll For Life” pedig egyfajta
ars poeticanak is felfogható, a la Let There Be Rock. Egyébként olyan
szemérmetlen módon idézik meg az AC/DC előbb említett klasszikusát, hogy az Airbourne
többi dala simán elhomályosul a plágium gyanúja alatt. Minekután a lemez
legtempósabb darabja, benne egy brutál együtténeklős résszel, azt veszed észre,
hogy amint véget ér a dal, már indítod is újra a lemezt.
Szóval tutira mentek a
srácok. Nyilván most sem bújtak ki a bőrükből, de ezt nem is várja tőlük senki.
Pont ezért lehet szeretni őket, mert olyan szemérmetlen módon idézik meg a -főként
korai- AC/DC szellemét, hogy annak nem lehet nem örülni. Mindazonáltal
legközelebb talán egy kicsit dolgozhatnának többet is a dalokon, sok helyütt
van olyan érzésem, hogy félbehagyták azokat: csak legyen már valami, aztán
húzzunk turnézni címszóval. Kiderül mi lesz, majd 2022-ben megírom.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése