Felemás emóciók - "Volbeat-Rewind, Replay, Rebound" lemezismertető
Akárcsak az Airbourne vagy az Alter Bridge, úgy a Volbeat is
beállt a stabil három éves lemezkiadásra, ami úgy gondolom egy helyénvaló
gondolat, ennyi idő alatt már kellőképp ki lehet kalapálni az új ötleteket. Az
előző lemez fényében -ami szerintem 3-4 dal kivételével botrányos volt- akadt
bennem némi aggodalom az új dalcsokrot illetően. Ami, ha nem is maradéktalanul,
de részben nem volt alaptalan.
Az előző lemezzel
nagyon elmentek egy rádióbarátabb irányba, gyakorlatilag csak mutatóban volt
fellelhető az a dögösség és súly, ami korábban jellemezte őket. Mindegyik
lemezüket szerettem, egyedül a legutóbbi nem tudott hozzám közelebb kerülni a
mai napig sem. Ezt az újat hallgatva is az a meglátásom, hogy továbbra is lazán
van tartva a gyeplő, muszáj voltak engedni az eladhatóság érdekében.
Már az a nyitó „Last
Day Under The Sun” is felér egy arculcsapással, éppen csak negatív értelemben.
A nyitó gitártéma olyan szemérmetlenül nyúlja le Michael Jackson-tól a Black Or
White-ot, hogy a pop hercege fordult párat a sírjában. A refrén hihetetlenül
dallamos, garantált, hogy képtelenség lesz kiverni a fejből miután meghallotta
az ember, de az egész mégis túlontúl csöpögős. Viszont a gitárszóló egész pofás
lett, még ha Rob Caggiano-tól hallottam már jobbat is.
A „Pelvis On Fire”
hallatán elismerően csettintettem, az ilyen nettó 3 perces energiabombákért
lehet szeretni a Volbeat-et, én sokkal inkább ezt tettem volna meg
albumnyitónak. Apró negatívum, hogy a szöveg nagyon bugyuta, valamint
újrahasznosították önmagukat, ugyanis néhol feltűnő a hasonlóság AWarrior’s
Call-al.
A „Rewind The Exit”
ismét egy rádiós darab, kb. semmi nincs benne, amire az ember felkapná a fejét.
Minekután a „Die To Live” ismét ad egy kisebb reményt, ez szintén egy
pattogósabb darab, a végén megbolondítva némi billentyű illetve szaxofontémával,
ami ad némi extra ízt a dalnak. Nem úgy a „When We Were Kids”, aminek az eleje
felér egy altatóval. Kész szerencse, hogy a dal közepén érkezik egy a Deep
Purple – Perfect Stangers-ét idéző betét, valamint egy helyre kis gitárszóló.
Ennél már sokkal jobb a
„Sorry Sack Of Bones” a maga horrorfilmeket idéző hangulatával. Még néhány
ilyet simán el tudtam volna viselni, főleg az olyasmi riffeket, ami beérkezik
2:25 környékén. Tudnak még a srácok, ha akarnak…De csak azért, hogy a „Cloud 9”
ismét tökéletesen jellegtelen formát mutasson, benne egy olyan refrénnel, amit
már ezen a lemezen is vagy kétszer hallottam. Bár legalább a dal közepén
riffelgetnek egy kicsit. És ekkor még csak a félidőnél tartunk. (Egyébként úgy
látszik ez ilyen perverz lemez: egy unalmas dal után érkezik egy
figyelemfelkeltő, ez a hullámzáseffektus gyakorlatilag végigkíséri az egész
játékidőt.)
A „Cheapside Sloggers”
kezdetén ismét csak elkezdett felfelé mászni a szemöldököm, de szerencsére
megnyugtattak, ugyanis a középrészbe egy hirtelen váltás után beletettek egy
olyan döngöldét, amit az első dal óta várok. Bónuszként az Exodus (és Slayer)
gitároslegenda Gary Holt is elereszt a dalban egy védjegyes szólót. Ez az egyik
olyan dal a lemezen, amire elismerően csettint az ember, hogy: Igen, ezt
vártam! Nem úgy a „Maybe I Believe”-re, ami egy nettó töltelékdal, ilyet
bármikor írnak félrészegen két rókázás között. Az utána következő nyúlfarknyi
„Parasite” pedig szerintem csak időkitöltő, vagy egy geg. Dalnak nem nagyon
lehet nevezni a maga fél percével, ahogy az előző lemezes Slaytan-t se
lehetett. Mondjuk az legalább jó volt.
A „Leviathan” volt az
első dalok egyike, amit közzétettek, ez olyan riffelős-dallamosrefrénes vegyes felvágott.
Néha a mai napig nem tudom eldönteni, hogy tetszik vagy sem: vannak jó, de
jellegtelen részei is. Nem annyira rossz, de a hűha faktor sincs meg. Ahogyan a
„The Awakening Of Bonnie Parker”-nél sincs, ez hosszú távon szintén a feledés
homályába fog merülni. Legalább a gitárszóló itt is javít egy kicsit a
helyzeten, de az utána következő leállós monológ már kimeríti a giccsesség
fogalmát.
A tavaly kiadott DVD-n
debütált „The Everlasting” talán a lemez legzorallabb tétele, és a nettó hat
perces játékidő ellenére sem érzem elnyújtottnak. A Cheapside Sloggers mellett
egyértelműen a másik csúcspont. A sokszor Mercyful Fate-et és Metallica-t idéző
gitártémák nagyon ülnek, és a refrént is sikerült bárgyú helyett a szó jó
értelmében vett dallamosra csiszolni. A lemezt záró „7:24” ugyanakkor ismét
csak tölteléknek jó: az énekes Michael Poulsen kislányának születése adta az
inspirációt, de ennél jobb dalt érdemelt volna a kiscsaj. (Bár tény: nem olyan
témáról szól, amiből feltétlen egy durvulat metaldalt kellene írni) Ezeken
kívül még akad két bónuszdal is, az „Under The Influence” és az „Immortal But
Destructible”. A kettő közül az utóbbi jobban sikerült ugyan, de ezek sem hordoznak
túl sok izgalmat magukban.
Mindent összevetve
kénytelen vagyok belátni, hogy a Volbeat véglegesen megváltozott. A korábban
rájuk jellemző elvismetalos jelzőt gyakorlatilag levetették magukról, annak
ellenére is, hogy a stílusuk –és Michael Poulsen hangja- kilométerről
felismerhető. Egy fokkal jobban tetszik ez a lemez, mint az előző, de a korábbi
lemezektől így is fényévekre van. Ráadásul indokolatlanul túlnyújtották, semmi
nem szólt amellett, hogy 14+2 dalra van szükség. Reménykedjek még, hátha jobb
lesz legközelebb?!
Megjegyzések
Megjegyzés küldése