Az oroszlán karma még mindig éles - "Phil Campbell-Old Lions Still Roar" lemezismertető
Lemmy sajnálatos halála után kérdéses volt, hogy merre indul el a
Motörhead életben lévő két tagja. A dobos Mikky Dee, mint tudjuk a
Scorpions-ban kötött ki, a gitáros Phil Campbell pedig a nehezebb utat
választotta: saját zenekart hozott létre. A mintegy családi vállalkozásként
működő banda (Fülöp ugyanis három fiával együtt tolja a rock n’ rollt) már
leszállított egy jól sikerült EP-t és egy nagylemezt. Ez a lemez viszont már
régóta érett, most végre volt ideje befejezni. Ahogy a nevében is bent van, szólólemezről
beszéltünk, ennek megfelelően kellően változatos lett, akárcsak Slash hasonló
elgondoláson alapuló 2010-ben megjelent lemeze.
A dalok nagy részében
részt vettek az ifjak is, de a közös pont nyilván Phil személye. Rögtön az első
dal egy meglepő választás, ugyanis nem egy szélvészgyors téma, hanem egy
akusztikus alapú, kvázi blues tétel. A „Rocking Chair” azonban van annyira jó,
hogy utat találjon a hallójáratokba és már második hallgatásra képes vagy
együtténekelni a refrént Leon Stanford-al. Kövezzetek meg, soha nem hallottam
róla korábban, de kellemes akcentusa van, és jó dallamokat is hoz.
A másodiknak érkező
„Straight Up”-ban a Judas Priest legenda Rob Halford repeszt, ez már egy
bebikázott tétel, ugyanakkor Halford mélyebb fekvésekben mozog, mint
megszokhattuk tőle. A dalhoz ugyanakkor tökéletesen passzol ez a hangszín a kő
egyszerű alaptémával és a védjegyes szólóval együtt egy fogós rocktéma alakult
ki.
Az Orange Goblin
frontemberével Ben Ward-al készült „Faith In Fire” a lemez legmocskosabb
tétele, a mélyre hangolt, stoneres riff húz, mint az állat. Ward kissé recsegős
hangja telitalálat, akárcsak a dal közepi váltás után beérkező gitártéma. Aki
erre nem mozdul be, az be van oltva rockzene ellen.
A lemez egyik legjobb
tétele az Alice Cooper közreműködésével készült „Swing It”, ez kisebb
átalakítással simán elmehetett volna Mocifej dalnak is. Egyszerű, ezerszer
hallott rock n’ roll séma, de mégis húz, mint az ökör. Nyilván lehetett volna
még 9 ilyet írni, de annak semmi értelme nincs. Pont ezért működik annyira,
mert elüt a többi dal hangulatától.
A „Left For Dead” a
lemez kvázi slágere, ez ugyanis egy akkora hangulatdal, hogy ha lenne egy kis
igazság, a rádióknak orrvérzésig kellene játszaniuk. Nev MacDonald a kissé
ráspolyos hangjával egy akkora refrént tesz a dalba, hogy ha meghallod képtelen
vagy elfelejteni azt. (Az már más kérdés, hogy róla sem hallottam korábban) A
dal közepén lévő gitárszóló az egyik legjobb a lemezen, erre mondják, hogy
tanítanivaló. Nem tolakodó, de tele van ízzel.
Egy lazább dal után
valahol törvényszerű, hogy egy marconább követi azt a sorban. A „Walk The
Talk”-ban egyenesen két énekes mérkőzik meg egymással, Danko Jones hozza a maga
sajátos témáit, az őrült Nick Oliveri pedig inkább csak üvölt egy-egy sort
néha. Jó kis karcos téma, amit a gitárszólóra még jobban felpörgetnek.
A lemez legjobb tétele
ugyanakkor a Twisted Sister lelőhetetlen frontemberével, Dee Sniderrel
megerősített „These Old Boots”. Ez a másik olyan téma, ami simán mehetett volna
a Motörhead-be is. Szintén brutál húzása van, annak ellenére, hogy egy kő
egyszerű témára épül ez is, de már a dal elején beérkező kolomp hallatán biztos
voltam benne, hogy meg KELL vegyem a lemezt. A dalban pedig nem kisebb vendég
játssza a gitárszólót, mint a (néhai) Mötley Crüe hathúrosa, a jó öreg Mick
Mars.
A „Dancing Dogs (Love
Survives)” ismét egy marconább riffel indít, amire aztán beérkezik az Ugly Kid
Joe énekes Whitfield Crane kissé elszállós énektémája. Pont az ének miatt, de ez
volt talán az egyetlen tétel, amit szokni kellett, de mára beérett. A dal
közepi „gitárszóló” is inkább csak hangulatfestő jelleggel van jelen, önálló
témaként ugyanis nem nagyon lehet értelmezni.
Innentől már lazábbra
engedik a gyeplőt, a „Dead Roses” egy zongorára épülő, érzelmesebb szerzemény,
benne a Skindred énekes Benji Webbe túlfűtött énekével. És egy lassú, blues
áztatta gitárszólóval, aminek hallatán a hideg futkosott rajtam oda-vissza.
Apró érdekesség, hogy a zongora mögé maga Phil ült be, a dobokat pedig nem
kisebb személyiség püföli, mint Matt Sorum. (A lemez egyébként tele van
vendégzenészekkel, helyhiány miatt nem sorolnám fel mindet, ha nem baj.)
A záró tétel, egy két
és fél perces, instrumentális kis szösszenet, amely „Tears From A Glass Eye”
névre hallgat, és a gitárfenomén Joe Satriani vendégeskedik benne. Az ilyen
típusú dalra mondják azt, hogy utaztat, elvisz magával az ismeretlenbe. Egy
varázslatos kis akusztikus alapú téma, amely tökéletes lecsengést ad az egész
lemeznek.
Megérte ennyit érlelni
a lemezanyagot, ez ugyanis egy kifejezetten változatos, remek érzékkel
összerakott dalcsokrot eredményezett. Hallhatóan minden feszültségtől mentes
örömzene zajlik, a résztvevők mindegyike kihozta magából a maximumot. Nem
kérdéses, az év egyik legjobb lemezével van dolgunk, amit bátran ajánlok
bárkinek, aki fogós az igényes rockzenére.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése