A végtelenbe és tovább?! - "Alter Bridge-Walk The Sky" lemezismertető
Jó ez a lemez, de
valahogy mégsem jó. Volt bennem egy egészséges mértékű elvárás az új Alter
Bridge koronggal kapcsolatban, hiszen a korábbi munkájuk alapján joggal
lehetett tőlük egy magas színvonalat elvárni. Az a tény azonban, hogy a zenekar
–egyik- agya, a gitáros Mark Tremonti 2012 óta nem kevesebb, mint 6 (!) nagylemezt
jelentetett meg, óvatosságra intett. A mennyiség gyakran mehet a minőség
rovására ugyebár…Na de.
Azt szögezzük le jó
előre, hogy a színvonal most is adott, furcsa is lenne, ha egy akármilyen rangon
aluli lemezt adnának ki, csak hogy legyen már egy új. Van valami, ami miatt a korong
mégsem tud úgy működni, mint elődjei. Érezni a belefektetett nem kevés munkát,
hiszen a dalok kompaktak, fülbemászóak, és a hangzás is olyan, mint amikor a
bivaly ba…romira dühös.
A lemezhossz is
ideális, 13 + 1 dalt kapunk, mindezt 60 perc tiszta játékidőben. Az Alter
Bridge sosem volt az a zenekar, akik kiadnak egy 9-10 dalos nettó 40 perc
játékidejű albumot, tipikusan olyan lemez ez is, amiben bizony kőkeményen el
kell merülni. A megjelenés óta rengetegszer meghallgattam a dalokat: fülessel,
hangfalon keresztül, vezetés közben, a borítót olvasgatva - hátha egyszer
bevillan az isteni szikra.
A Kennedy sejtelmes
búgásával indító intro, a „One Life” azonnal megadja az alaphangot. Majd
érkezik az elsőnek közzétett már-már keleties melódiákat rejtő „Wouldn’t You
Rather”, ami egyben az album egyik legerősebb dala is. Tipikusan olyan dal,
amit második hallgatás után már együtt énekelsz a zenekarral. A következő „In
To Deep” szintén akkora refrént kapott, hogy ha akarod, se tudod kiverni a
fejedből: ebből sanszos, hogy a későbbiekben koncertfavorit lesz.
Majd érkezik a lemez
mélypontjának számító, billentyűfutammal indító „Godspeed”. (Tudom kissé
perverz, de a Tátrai Band jutott eszembe az introról) A címéről először azt
hittem valami zorall metaldal lesz, erre tessék. Ez a dal a mai napig nem tudta
átvinni a lécet, a sok helyütt tolakodó billentyűk elveszik az élt, pedig a
dallamtapadás itt is adott. Legalább a gitárszóló tetszetős, még ha elég rövid
is. Kész szerencse, hogy a fenyegető kezdéssel nyitó „Native Son” visszaadja a
hitem, a disszonáns riffekre épülő dal telitalálat. Amennyiben kaptunk volna
még pár ilyen gorombaságot, egy szavam nem lenne.
A „Take The Crown”
sajnos megint elég semmilyen lett, ez nagyon beleszürkül a mezőnybe. Főleg
amikor olyan dal következik utána, mint az „Indoctrination”. A pincemélyre
hangolt riffekre épülő dal végig fenntartja a feszültséget, pillanatnyi
felengedést csak a refrénben enged. Majd a „The Bitter End” képében egy
tökéletesen ellentétes hangulatú dal érkezik, itt-ott himnikus hangulattal.
A „Pay No Mind” volt a
másodjára közzétett dal (és az utolsó amit lemezmegjelenés előtt
meghallgattam), és ez megint egy olyan tétel, ami sanszosan bent fog maradni a
későbbi koncertprogramban. A billentyűk itt is meglehetősen hangsúlyos szerepet
játszanak, de valahogy mégis sikerült megtalálni az arányokat. A refrén alatti
kis gitárprüntyögés pedig egy olyan plusz, ami ugyan apróságnak tűnik, de rengeteget
hozzáad a dalhoz.
A „Forever Falling”
becsapós, az akusztikus kezdés után szabadjára engedik a vadállatot, és talán a
lemez legmarconább tételét üdvözölhetjük személyében. Az éneket itt végig Mark
Tremonti viszi, Myles Kennedy csak a refrénben hallható hátul. Érthető a
döntés, ez a dal annyira 100% Tremonti, hogy ezt hiba lett volna Kennedyvel
énekeltetni. A lendület még kitart, hiszen a „Clear Horizon” is egy a jobban
sikerült dalok közül: bár elsőre azt hinnéd egy lassú dalt kapunk, úgy egy perc
táján csak megdörrentik a gitárokat. A refrén alatti gitártéma ismét
telitalálat, pedig pofonegyszerű ötlet és lám!
A lemez kvázi címadója,
a „Walking The Sky” egy meglehetősen sötét, elborult hangulatot kapott, a
refrén is inkább olyan, hogy próbálja mutatni az utat a fény felé, de nem
mondja ki, hogy mindenképp arra kéne menned. (Erre csak ráerősít a kissé ismét
tolakodó szintetizátortéma) A maradék két dal pedig, hát… A „Tear Us Apart” egy
se színe se szaga töltelékdal, ilyet bármikor csuklóból ráznak ki. A „Dying
Light” már egy fokkal jobban tetszik, bár ebben sincs semmi olyan, amit ne
írtak volna meg korábban legalább háromszor.
Szóval összegezve: egy
szokásosan magas színvonalú, azonban mégis szürkébb lemezt tett le elénk
ezúttal az Alter Bridge legénysége. Aki die hard rajongó az simán jóra fogja
hallgatni, aki most ismerkedne a zenekarral, semmiképp se ezzel a lemezzel
kezdje. Viszont miután meghallgatta a többit, nyugodtan tegyen ezzel is egy
próbát. Olyan nagyot nem lehet vele tévedni.
Csak egy javaslat a
végére, bár tudom, ezzel magunk ellen beszélek: lehet nem ártana 1-2 év kreatív
pihenő –főként Tremonti részéről-, a későbbi végeredményeknek ez mindenképp jót
tehet.
Nagyon alapos, átfogó albumértékelő. :) Részemről első hallgatásra egyszerűen nem tudtam hová tenni az albumot. Annyira idegenül hangzott, szokatlan volt a korábbiakhoz képest, és önkéntelenül eszembe jutott róla a legutóbbi Slash-album néhol felemelő, kissé talán hatásvadász hangulata - ami bizonyos értelemben bejövős, megvan a maga jó oldala, szeretem, csak az Alter Bridge-től nem ezt vártam. De! Pár nap pihentetés után adtam még egy esélyt a Walk The Sky-nak, és másodszorra valahogy minden összeállt, néztem magam elé hülyén, hogy mért nem értettem ezt az albumot elsőre?! A Godspeed valóban a gyenge pont, ennél a dalnál még az utolsó két dal is értékelhetőbb. Személyes kedvenceim az Indoctrination, a Clear Horizon és a The Bitter End. Basszus, mekkorát szólhatnak ezen a dalok élőben! Az európai turnéról sajnos idén is lemaradok, amit nagyon-nagyon bánok. :(
VálaszTörlésKöszönöm a kedves szavakat :) A Slash-es hasonlattal egyetértek, bár én vagyok annyira elfogult, hogy azt a lemezt sikerült jóra hallgatnom. Mára talán mondhatom, hogy a Walk The Sky-al is megbarátkoztam, de néha még emésztgetem azért. Az élő találkozás sajnos nekem is kimarad, ugyan megvolt a jegyem Bécsbe, de sajnos el kellett adnom :( De lesz még alkalom, ebben biztos vagyok! :)
Törlés