Farkasmesék - Wolfmother (2016. november 9. Budapest)
Megmondom őszintén nem
fogadtam volna rá egy nagyobb összegben, hogy valaha látni fogom a
Wolfmother-t, pláne nem egy klubkoncerten, ráadásul Magyarországon. Az év első
felében azonban érkezett a bejelentés, hogy koncert lesz Budapesten, méghozzá
az Akvárium Klubban. Amint lehetett megvettem a jegyet, és örültem, hogy még egy pipát tehetek majd a képzeletbeli bakancslistámra. Az idő, szokás szerint aljas gyorsan elröppent, ennek köszönhetően
kénytelen voltam konstatálni, hogy mindjárt koncert!
Megmondom őszintén nem
tudtam milyen lehet az Akvárium Klub. Mivel előzőleg nem jártam még a
helyszínen, így érdeklődve vártam, mit fog nyújtani a hely. Belépve egy egész
kellemes miliő fogadott, mondhatni ízléses elrendezéssel. 17:00 óra magasságába
értünk a helyszínre, ahol még alig-alig lézengett pár ember, gyaníthatóan ők se
az esti koncert miatt voltak ott. Próbáltam megtudakolni mikor lesz a pontos
kapunyitás, de konkrétumot senki nem tudott mondani, így úgy döntöttünk majd visszajövünk később.
Megmondom őszintén nem
mentünk túl messzire, épp csak a klubból kivezető lépcső tetejére iszogatni
kicsit. Ahogy ott várakoztunk, észrevettem egy összetéveszthetetlen
madárfészek frizurájú tagot, ahogy néhány másik ember társaságában egyenesen
felénk tart. Amint leesett a tantusz, hogy az bizony az Andrew Stockdale, a zenekar vezetője, szokás
szerint földbe gyökerezett a lábam. Nálam volt a legutóbbi lemezük (Victoriuos)
illetve a szólólemezének (Keep Moving) a borítója, mivel reménykedtem hátha
összejön egy aláírás, de maximum koncert után. Ehhez képest a koncert még a
habokban, és itt a lehetőség! Van egy olyan rossz szokásom, hogy ilyenkor kb. a
nevemet elfelejtem –nem jó dolog, ha valaki amúgy is izgulós típus-, de most
szerencsém volt, mert összeakadt a tekintetünk, én meg próba-szerencse
módon odaköszöntem és megkérdeztem volna-e egy perce. Azt mondta eléggé sietős,
bocsi. Azonban amikor kiszúrta a kezemben a borítókat, onnantól hirtelen mégis ráért
kicsit. :) Miután aláírt megköszönte a támogatást és kezet nyújtott!!! Tudom, másnak lehet
nem egy nagy dolog, de én nagyon meglepődtem.
Megmondom őszintén
ezután nem sokkal vissza is mentünk a klubba, mert kezdett cefet hideg lenni, az
emberek pedig kezdtek szállingózni. Beérve végre sikerült információt kapni, a
kapunyitást illetően, egy gyors ruhatárazás után le is csekkolták a jegyeket
és kinyitották a koncerttermet. Beérve kellemesen hűvös idő fogadott, ami a
későbbiek fényében nem is volt gond. Maga a koncerthelyszín nem túl nagy, pár száz fő befogadására alkalmas. Ami nagyon tetszett, hogy a színpad pont
megfelelő magasságban nem túl messze helyezkedett el a kordontól, valamint a
terem bal oldalát végig elfoglaló vészkijáratok. Ez egy baromi okos kivitelezés,
veszély esetén gyakorlatilag másodpercek alatt ki lehet üríteni a klubot! (Ne legyen rá szükség!)
Megmondom őszintén nem
tudtam mit várjak a Wolfmother-től. Oké, ismerjük be, a zenekar gyakorlatilag Andrew Stockdale énekes-gitáros egy személyben. Kis túlzással persze. Az évek alatt
vetésforgószerűen cserélődtek a társak, bár a basszusgitáros/billentyűs Ian
Peres már 2009 óta tag. Más kérdés, hogy a lemezekhez nem sokat tesz
hozzá, mivel a dob és a billentyű kivételével az összes hangszert a főnök
kezeli. Ez nem egyedi dolog, más zenekarok is működnek ilyen leosztásban.
Azonban mielőtt elfoglalták volna a színpadot, még volt egy előzenekar is.
Megmondom őszintén az
osztrák Mother’s Cake sajnos nem nyerte el a tetszésemet. Alapvetően nem volt
rossz a zene, amit játszottak, megtették ami tőlük telt, de annyira botrányosan
rossz volt a megszólalásuk, hogy számomra agyonvágta az egész koncertet. Az
énekből és a gitárból gyakorlatilag egy árva hangot nem lehetett hallani,
ellenben a bőgőt annyira előretolták, hogy az néha szabályosan fájt. Ez egy
trióban kiálló zenekarnál nem túl szerencsés, pláne, ha a gitárért és az
énekért is ugyanaz a tag a felelős…Szóval bocsi srácok nálam ez most nem talált
be. A lemezeknek azért utánanézek, hátha ott sikerül barátságot kötnünk.
Megmondom őszintén ezek
után féltem, hogy a Wolfmother is ilyen trágya hangosítással fog kiállni, de
szerencsére a félelmem alaptalan volt. Az intronak használt -Ponyvaregényből is ismerős- Rumble közben sétált be a csapat, és rögtön bele is kezdtek az új lemez
címadójába, a Victorious-ba. Nyitásnak tökéletes választás, kellően megadta az alaphangulatot,
amit rögtön folytattak is a New Moon Rising-al. Szerencsére a közönség vette a lapot,
ment az együtténeklés, ami szemmel láthatóan felvillanyozta a zenekart is.
Megmondom őszintén
csodálkoztam, hogy ennyire nyugi van a publikum soraiban, gyakorlatilag csak
álldogált mindenki. Persze elkiabáltam. A harmadikként érkező megasláger Woman-re
olyan beindulás kezdődött, amit legutóbb a Black Sabbath koncertjén
tapasztaltam a Paranoid alatt. Miután lement a dal, azt hittem ennyi volt,
innentől már nyugi lesz, lement "A" sláger, a többség megy sörözni. Na meg a
fenéket! Innentől kezdődött csak az este. A zenekar nem bízta a véletlenre, még rátettek egy lapáttal, a
koncert végéig simán kitartott a lendület.
Megmondom őszintén nem
volt meglepő, hogy elsősorban a bemutatkozó lemez dalai domináltak, amivel baromira
nem tudtak tévedni. Az olyan dalokkal nehéz is, mint pl. a White Unicorn, Apple
Tree, Dimension, a már korábban említett Woman, vagy a ráadásként előadott
Joker & The Thief. A Cosmic Egg-ről és a Victorius-ról mindösszesen 3-3
dalt szuszakoltak csak be a programba –szerencsére a jobb szerzeményeket, pl. California Queen vagy épp The Love That You Give-, a
nem annyira acélos New Crown-ról meg csak mutatóba vették elő a How Many
Times-t.
Megmondom őszintén
azért el tudtam volna viselni még néhány dalt, de nem akarok telhetetlen lenni.
Ez egy jó hangulatú, nyers, tökös klubkoncert volt. Még úgy is, hogy hibák
azért becsúsztak. Nem a hangszeres játékra gondolok elsősorban, ott bocsánatos
bűn egy-egy cigányútra ment hang. De akadtak érdekes dolgok, amik néhol egészen
megmosolyogtatóak voltak. Még a koncert elején történt, amikor az egyik tam
szép komótosan elkezdett dőlni, az egyik technikus rohant oda, hogy a helyére tegye.
Egy másik alkalommal a háttér adta meg magát, a ledfalon ugyanis megjelent egy
hibaüzenet, hogy beállt a kékhalál :) A legkeményebb azonban a ráadás elején jött! Épp
csak belekezdtek a Joker And The Thief-be, és amikor jött volna a riff az intro
után, az első hang után elhalkult a gitár. Nem csináltak belőle nagy ügyet, egy
kisebb röhögéssel nyugtázták a dolgot. A dob és a billentyű adta az alapot, Andrew
meg bemondta a mikrofonba, hogy ez egy egyedi verzió csak nekünk! :)
Megmondom őszintén,
amikor koncert után beszélgettem egy kedves ismerősömmel, kifogásolta a
hangzást. Ők hátrébb álltak, és állítása szerint arrafelé aránytalanul szólt. A
dob túlságosan hangos volt, a gitár és az ének pedig halkra volt keverve. Ez
érdekes, mivel elől nem ezt lehetett érzékelni, az első dal után már
viszonylag egységesen hallottam minden hangszert.
Megmondom őszintén jó
koncert volt! Nem tudom, ki hogy van vele, személy szerint én sokkal jobban
szeretem ezeket a kisebb kaliberű megmozdulásokat. Nyilván a
stadionkoncerteknek is megvan a maga varázsa, hátborzongató tud lenni, ahogy
több ezer ember énekel egyszerre, ez azonban mégis más. Olyan emberibb. Jól
éreztem magam. Jöhetnek újra bármikor!
Megjegyzések
Megjegyzés küldése