Mindenki ilyen koncertet szeretne látni - Black Stone Cherry (2019. július 8. Budapest)
Gyakorlatilag
kijelenthetjük, hogy a Black Stone Cherry már hazajár Magyarországra, hiszen az
elmúlt négy év alatt harmadízben adtak koncertet a fővárosban. (Ezeken kívül volt
még egy esemény meghirdetve, de sajnos akkor a komplett Európa turnét lefújták.)
A tavalyi Track-es koncert után ezúttal ismét az A38 hajó adott otthont az estének, amit eleve jó előjelnek vettem: ötödik alkalommal láttam a
csapatot, de a mai napig az első, szintén hajós koncertet tartom etalonnak.
Délután fél 4 körül
érkeztem meg a fővárosba, a helyszíntől nem messze sikerült leparkolni és már indultam
is a hajóhoz. A zenekar busza ekkora ott horgonyzott a rakpart mellett (bocs!), a
bejárat mellett pedig egy ismerősömbe futottam bele, akit nemsokára még néhány
további cimbora követett, így szerencsére nagyon gyorsan telt az idő
kapunyitásig.
Unatkozni persze nem
unatkoztunk, hiszen a zenekar 75%-a, Chris Robertson kivételével ott grasszált
a helyszínen. Mivel relatíve kevesen voltunk, ezért gond nélkül odajöttek(!),
aláírtak, fotózkodtak, mindenkivel váltottak néhány mondatot. Ilyenkor azért
mindig sikerült egy kicsit elámulni, hogy mennyire meg tudnak maradni hétköznapi figurának. (Robertsonnal a koncert után sikerült
összefutni, akárcsak a többiek, ő is egy halál közvetlen figura.)
A tervezett kapunyitás
ugyan csúszott egy bő fél órát, de mivel még mindig csak kb. 20-an lézengtünk a
helyszínen, így abszolút zökkenőmentesen zajlott minden. Mire az előzenekar, a
hazai színeket képviselő Slowmesh a színpadra lépett, már rendesen megtelt a
hajó gyomra, ami jó pont, hiszen a többség általában csak a főattrakcióra
kíváncsi, ezért nem is töri magát, hogy korábban odaérjen. De nem itt, és nem
most!
A Slowmeshről bő egy
hónappal ezelőtt hallottam először, a HammerWorld magazinhoz csomagolt Deep
Seven válogatás lemeznek köszönhetően. Az ott hallott két dal alapból biztató
volt, így kíváncsian vártam mit produkálnak élőben. Az első dal első felét
leszámítva perfekt volt a produkció, és amikor végre a gitárokat is hallani
lehetett, onnantól nem lehetett nem megmozdulni a zenére. Kezdjük ott, hogy már
a kiállásuk is abszolút rockzenekart tükrözött, a farmer + fekete
póló/ing "egyenruha" abszolút elérte a kívánt
hatást.
Maga a zene, melyben előfordulnak stoneres, grungeos, metalos elemek…Hagyjuk. Sok mindenből tevődik össze, felesleges mindig kategorizálni. Jó volt? Igen! Na. Szóval a dalok húzták magával az embert, a ritmus lüktetett, a gitárok haraptak, az ének szárnyalt, gyakorlatilag minden dalba jutott egy emlékezetes refréntéma. Dalcímeket ugyan még nem tudok mondani, de a koncert meggyőzött arról, hogy az este végén mennem kellett a merchpulthoz CD-t venni. (Azt meg már csak zárójelben jegyzem meg, hogy a gitáros Kálló Péter törött lábbal, járógipszben tolta le a koncertet! Maximális riszpekt, és innen is mielőbbi gyógyulást kívánok!)
Maga a zene, melyben előfordulnak stoneres, grungeos, metalos elemek…Hagyjuk. Sok mindenből tevődik össze, felesleges mindig kategorizálni. Jó volt? Igen! Na. Szóval a dalok húzták magával az embert, a ritmus lüktetett, a gitárok haraptak, az ének szárnyalt, gyakorlatilag minden dalba jutott egy emlékezetes refréntéma. Dalcímeket ugyan még nem tudok mondani, de a koncert meggyőzött arról, hogy az este végén mennem kellett a merchpulthoz CD-t venni. (Azt meg már csak zárójelben jegyzem meg, hogy a gitáros Kálló Péter törött lábbal, járógipszben tolta le a koncertet! Maximális riszpekt, és innen is mielőbbi gyógyulást kívánok!)
Bő háromnegyed órás
előadásuk után egy gyors átszerelést követően pontosan negyed tízkor megszólalt
az intro, és a Black Stone Cherry tagjai hatalmas üdvrivalgás közepette
bevonultak a világot jelentő deszkákra. Nem ért nagy meglepetésként, hogy ismét a Burnin’ volt a
nyitódal, de így harmadjára látva őket ezen a turnén, talán most kezdtek be a
legnagyobb svunggal. Az ezt követő Me And Mary Jane - Blind Man kettős
gyakorlatilag borítékolható volt a koncert elején: mindkettő slágerdarab, de egyformán a
zorallabb fajtából.
Ezután egy
úgynevezett medley következett (értsd: több dalt fűznek egybe), mely egy ősrégi
bluesdallal a Can’t You See-vel kezdődött, a szintén relatíve ismertebb saját dal In My
Blood-al folytatódott, beleszőve a közepébe egy reggae betétet. Majd jött az este
fénypontja (legalábbis nekem): a Ghost Of Floyd Collins előszedésére abszolút
nem számítottam. Igaz koncert előtt, amikor beszélgettünk a tagokkal, pedzegettem nekik,
hogy tökre örülnék, ha eljátszanák a kedvenc dalom – Devil’s Queen-, ami végül
nem hangzott el, de ezzel maradéktalanul „kárpótoltak”. Talán majd egy
következő alkalommal:)
A Bad Habit szintén
lemezbemutatós dalként szerepelt a programban, a közepébe ágyazott hirtelen
váltás még mindig überzseniális. A Like I Roll és a My Last Breath igazi
utaztatós zene, ennél a két dalnál lehetett egy kicsit szusszanni. A Cheaper To
Drink Alone aztán ismét felpörgette a fordulatszámot, a végébe beleszőve egy
kis Hendrix megemlékezést a Purple Haze képében.
Az ezt követő
dobszólóból (John Fred Young egy vadállat!) kibontakozó –amúgy szintén régi
blues standard- Hoochie Coochie Man kezdő hangjaitól egy kissé fáztam, ugyanis
tavaly Bécsben túlzottan elnyújtották a dalt, ami sajnos már az unalom határát
kezdte súrolni akkor. Nem úgy itt! Kezdve ott, hogy a csapatot billentyűn kísérő
srácot – aki ránézésre úgy nézett ki, mintha "egy kentuckyi kocsma csaposa
lenne, de jó lesz ide alapon becuccoljuk a billentyűk mögé"- az énekes Chris
Robertson felállította, és odaadta neki a gitárját, hogy játsszon rajta. A srác nem
ijedt meg a feladattól, és egy olyan szólót odakanyarított, hogy köpni-nyelni
nem tudtunk! Mindeközben Chris beült a dobok mögé(!), a dobos John Fred Young
pedig előrejött herflizni. Az örökmozgó, lelőhetetlen Ben Wells gitáros és Jon Lawhon
basszer magabiztosan hozták eközben az alapokat, előbbi egy ideig még egy
csörgődobon is kísért. Ez az abszolút a ’70-es éveket idéző szituáció
kétségkívül az este egyik emlékezetes mozzanata maradt.
Innentől kb. már
tényleg „csak” a legismertebb darabok, a bulis Blame It On The Boom Boom (lehet
találgatni miről szól…), a talkboxos White Trash Millionaire és a brutál riffel
megtámogatott Lonely Train kerültek terítékre. Lezárásként pedig a tavalyi lemez
címadójával a himnikus Family Tree-vel tették fel a koronát az estére, benne egy elnyújtott Robertson
gitárszólóval. Majd a végén elbúcsúzás, pengetők és dobverők kiszórása, végül levonulás.
Na de mi lesz a
ráadással?! Itt egy kissé abszurd helyzet állt elő, ugyanis felkapcsolták a
fényeket és a zenét, aminek köszönhetően a közönség elkezdett kifelé indulni.
De a zenekar néhány perc múlva visszajött a színpadra és búcsúként még eljátszották
az amúgy is bensőséges hangulatú Peace Is Free-t, immár nettó félháznak, de ennek ellenére hatalmas együtténekléssel. A dalhoz passzoló családias hangulat így még adottabb volt.
Mást tulajdonképp
képtelenség írni. Ez egy minden ízében tökéletes este volt, mindkét zenekar
100+20%-ot tett bele a fellépésébe. Nem túlzás kijelentenem, hogy egy ilyen
koncertet akár minden nap megnéznék. Valamint ismét bebizonyosodott miért szeretem
jobban a klubkoncerteket, mint a monumentális méretű arénaprodukciókat. Nyilvánvalóan az
is jó és emlékezetes tud lenni, de ilyen hangulatot ott sosem élsz át. Várom a
mielőbbi találkozást!
Utószóként pedig a közös fotók és a relikviák láthatóak :)
John Fred Young - dob
Jon Lawhon - basszusgitár
Ben Wells - gitár
Chris Robertson - ének/gitár
Setlist, pengetők, jegy és a cikkben említett "mennemkellettcédétvenni" CD
Aláírt Livin Live Birmingham lemezborító
Aláírt Kentucky lemezborító
minden este jöhetnének...
VálaszTörlésAbszolút!
Törlés